Smrt blogerky jako výtah k popularitě?

19. června 2015 v 15:09 | Terka M. |  Filozofické debaty
  • Odpusťte mi tento článek, ale mně to vážně tak přijde. Ano, chápu, byla blogerka, byla jednou z nás a zcela určitě je jí škoda. Mám dojem, že jsem na její blog před nějakou dobou narazila, ale s největší pravděpodobností mě nezaujal, což je mi líto. Mohla jsem tak tu nebohou dívku podpořit a její život vůbec nemusel skončit takhle... jenže jak se říká, kdyby jsou chyby a nač litovat sami sebe, když je tu někdo jiný.

---


Ano, je samozřejmě moc pěkné, když jí vyjádříme upřímnou soustrast, ať už na jejím blogu nebo třeba na Srdci. Líbí se mi, že tuhle smutnou událost okomentoval i Standa a určitě by autorku blogu - Katku H. - potěšilo, kdyby viděla, kolika lidem se otevřela. Že se snad její životní příběh bude konečně řešit (a snad jejího nevlastního otce zavřou, až zčerná). Přesto mi přijde zbytečné to rozmazávat.

Připadá mi to, jako nějaký bulvár a jistě, lidi tyhle věci zajímají, ale když takový článek napíše někdo, kdo na její blog narazil poprvé, je to takové divné... nahrává mi to k tomu, že chce jen větší návštěvnost či radši komentovanost. Jo, i já zveřejňuji článek o Katce, přestože jsem si její článek přečetla až nějakou dobu poté, co skončil její život. Ovšem, komentáře se hodí a je mi vlastně jedno, pokud se mnou nebudete souhlasit, jen jsem chtěla říct svůj názor.

Nelíbí se mi, jak se její smrt tak strašně rozpitvává, protože tak, jak dlouho to trvá, tak dlouho se jí nedostane klidu, který jí všichni tak přejeme. A já si vážně přeji, aby tam, kde je teď, byla konečně šťastná. To přiživování se na něčí smrti se mi nelíbí. Bylo tomu tak například u Ivety Bartošové, tam bulvár zpěvačce a vlastně celé její rodině nedopřál ani chvilku klidu.

Nevím, jestli je správné to takhle říct, ale tím, kolik článků o ní píšete, jí vlastně ubližujete. Voláte ji k sobě a pokud může, čte si vaše články, je jí z nich smutno... netuším, co se s tělem děje po smrti, třeba se znovu narodila v jiné rodině, ve které bude šťastnější. Všechno zlé je pro něco dobré, jak se říká. Nemám nejmenší tušení, čemu mám věřit, jen doufám, že je jí teď už lépe.

Omlouvám se za vyrušení, ale musela jsem to sepsat.
Teď už odpočívej v pokoji, Katko.

(Zdroj obrázku naleznete po kliknutí na něj.)

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Snapeova Snapeova | Web | 19. června 2015 v 15:58 | Reagovat

Asi jsi to napsala jemneji, nez bych to zvladla ja. Souhlasim s tvym clankem. Uz je to tyddn nebo kolik a od te doby je na titulce kazdy den jeden clanek a ja z toho zacinam byt hodne nastvana. Katka se sama rozloucila a lidi se s ni muzou rozloucit a neco ji napsat v komentarich a netusim k cemu jsou vlastne vsechny ty clanky. Kdyby to napsal jeden.... Jenze ted o tom pise tolik lidi. Po precteni jejiho clanku jsem si taky chvili pohravala s myslenkou na clanek, ale rychle jsem to zavrhla. Takovy clanek vlastne k nicemu neni a prisla bych si, jako bych si snad chtela nahnat popularitu, na tak hrozne udalosti. Rekla jsem si, ze o tom radeji popremyslim jen sama se sebou. Take mi to zacina pripominat ten humbuk kolem smrti Ivety. Vazne by ji ostatni blogeri uz mohli doprat poradny klid. Myslim, ze uz to stacilo a ze jeji spatna rodina uz zneprijemneny zivot ma.

2 Relle Relle | E-mail | Web | 19. června 2015 v 16:16 | Reagovat

když jsem si na tento článek naklikla, čekala jsem, že bude trochu o něčem jiném a já s tebou budu moci souhlasit. ale s tím, cos napsala, nesouhlasím zásadně.

nebo dobrá, ne přímo zásadně. je pravda, že přát někomu upřímnou soustrast, když jsi ho vůbec neznal, a mluvme v blogerských vodách, když ji člověk ani jako blogovou tvář neznal, je dost trapný. nemyslím si však, že by tu soustrast lidé provolávali z důvodu chtivosti větší návštěvnosti. to se mi zdá vskutku přehnané.

tady jde pouze o lidskost v dnešním měřítku slova smyslu, která je holt ohavná, hraje si na empatickou a procítěnou, ač je k prdu. lidé tu soustrast - zde na blozích, míním - nepřejí proto, aby k sobě přitáhli lidi. jenom si prostě hrají na děsně citlivý a upřímný lidi, přestože jsou to jen svině snažící se vypadat dobře. tak to je.

3 Jane Jane | Web | 19. června 2015 v 16:16 | Reagovat

Přesně to, co jsi napsala, mě napadlo ve chvíli, kdy jsem viděla na blogu první článek na tohle téma. Taky mi to přijde tak, že články, které jsou stále uveřejňovány jako reakce na tuhle událost, mají za cíl pouze nahnat návštěvnost...

4 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 19. června 2015 v 16:29 | Reagovat

Lepší něž huhňavá Domi někde na předměstí. ;-)

5 Uraluska Uraluska | E-mail | Web | 19. června 2015 v 16:33 | Reagovat

Možná chápu, co se snažíš říct, ale stejně s tím nějak nedokážu souhlasi. Jasně, zavání to bulvárem (to popravdě zaváněl už ten Standův článek na Srdci, a ještě víc novácký článek) a samozřejmě, je to způsob, jak na sebe strhnout pozornost. Jenže ona je i druhá strana mince. Blogeři píší o tom, co je pro ně důležité a čím zrovna žijí. Pokud někoho zasáhlo tohle, má o tom nepsat, jenom protože o tom píše spousta jiných? Myslím, že bulvární nádech tomu spíš dává to vytrvalé propagování na titulce, ne samo to, že o té události blogeři píší. Podobně totiž o Vánocích píšou o dárcích, v květnu o maturitách, v červnu o státnicích a tak dále.

Trochu opatrnější bych byla i s tím, že se jí nedostane klidu, dokud to budeme řešit. Právě že nevíme, co je po smrti. Stejně tak asi nevíme, jak by se cítila, kdyby si naše články opravdu četla.

6 Terka Terka | E-mail | Web | 19. června 2015 v 16:49 | Reagovat

[1]:[3]: Jsem ráda, že se mnou někdo souhlasí. :-)

[2]: Ono ani nejde o to, že člověk, potažmo bloger, nemůže napsat upřímnou soustrast, to nikomu nezakazuji, ale možná by stačil jen jeden článek, maximálně dva. Chápu, že k tomu má člověk co říct, ale může to napsat do komentáře a nemusí tím zahlcovat celý blog...

[4]: Tak to bezesporu souhlasím. :-D Včera (vlastně i předevčírem) mě zase zarazil jeden z jejích vlogů propagovaných na titulce...

[5]: Chápu. Ten novácký článek teda obzvlášť. Ten Standův bych možná ještě brala, to by bylo dá se říct v pořádku, možná jen, kdyby na titulce umístil Katčin poslední článek a ne ten svůj, bylo by to lepší. Jo, v tom máš pravdu, s největší pravděpodobností za to může to vytrvalé propagování na titulce...

7 Kika Kika | E-mail | Web | 19. června 2015 v 16:50 | Reagovat

Tery souhlasím s Tebou, že se na tom spousta lidí chce přiživit... Ale možná je to jen můj pocit, jenom se domnívám, ale podle mě vůbec nechtěla v tichosti odejít, způsob jakým to vše ukončila, tím, že zanechala otevřený dopis dostupný celé široké veřejnosti...) A pak je otázkou jestli právě tohle - že se její případ jakýmkoli způsobem řeší, mluví se o něm, jestli to není to správné. Protože ona - ona už ten svatý klid má od všeho ale některým lidem ten klid z určitého důvodu očividně dopřát nechtěla..

8 Renyu Renyu | E-mail | Web | 19. června 2015 v 17:01 | Reagovat

Souhlasím. Z každého příliš řešeného tématu se nestane nic dobrého. Mimo to, jestli chtěla opustit tento svět a na blog se jen chtěla vypsat od problémů, nejspíše by nechtěla aby byla až tak řešená (kdo by taky toužil být řešený z tohoto důvodu, že ano).
K tomu co si celkově o případu myslím jsem se už vyjádřila několikrát. (a jsem názoru že by se to už tolik řešit nemělo, řeší se to prostě až moc, takže se nechci vyjadřovat znovu) - ale...ne že by mi jí nebylo líto, někdo jako já si stěží dovede představit čím si musela projít..ale připadá mi, že kdyby vážně chtěla vidět naději, a třeba jí k tomu někdo pomohl, tak se to nestalo, naději uviděla, a je naživu. Takové lidi obdivuji, ty kterým se stalo něco strašného ale neodešli a smějí se dál.

9 Sára Dracová Sára Dracová | E-mail | Web | 19. června 2015 v 17:04 | Reagovat

Rozpitvávat by to neměli, jí to už nijak nepomůže. Snad už je teď na lepší místě, kde má klid.

10 Heaven Heaven | E-mail | Web | 19. června 2015 v 18:16 | Reagovat

Přijde mi to vůči ní velice nefér, když jí ještě takhle rozpitvávají, jestli to tak můžu říct. Ano, je to opravdu strašné, taky jsem její článek četla, ale už je na titulce snad 3. článek jako reakce na její odchod. To je podle mně trochu moc.

11 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 19. června 2015 v 18:22 | Reagovat

Jo, taky si řikám, že pokud chcete článek na hlavní stránce, napište přesně o tomhle. Svý jsem k tomu už napsal ve Standově "nekrologu" a nehodlám se k tomu nijak vracet, maximálně přejít k té myšlence. A nebo můžu bejt zlej a sarkastickej a napsat něco o vítězství lumičího pudu.

12 Rowan Rowan | Web | 19. června 2015 v 18:25 | Reagovat

Clanek se mi.docela trefil do noty. Kdyz jsem dneska rozklikla blog a videla dalsi clanek na titulce, docela jsem zakoulela ocima. Smrt by se nemela takhle pitvat, vetsina lidi tu holku ani poradne neznala, doprejme ji proboha klid. Co se stalo je hrozne, ale pro tohle reseni se rozhodla sama. Bohuzel.
Ale docela se mi.libi Kiky komentar [7]:, dost mozna v tihoati odejit nechela, nebo za sebou minimalne chtela nechat neco, co nedopreje klidu lidem, kteri ji ublizili.

13 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 19. června 2015 v 21:14 | Reagovat

Mám na to v podstatě stejný názor. Její smrt by se rozpitvávat opravdu neměla, i když ona musela tušit, že to tak dopadne.
Bohužel, myslím si, že její duše o naší soustrasti a tak podobně nemůže vědět. Duše, které spáchají sebevraždu, do Nebe bohužel nepatří. Podle většiny náboženství i individuálních názorů je to neúcta k životu a neumění se s ním vypořádat. Abych řekla pravdu, na tom jejím článku mi stejně jedna věc neseděla- psala, pokud se nepletu, něco o tom, že se odstěhovala, ale vlastně odešla, protože to v ní přetrvalo. Je to pochopitelné, ale hloupé.
A stejně, neměli bychom být smutní, většina z nás jí opravdu neznala, a životy odcházejí a rodí se nové, i když třeba takto hloupě. Ano, její otec, a vlastně matka, by si zasloužili více než vězení, je to kruté, ale hodně lidí má opravdu špatný život, a nikdo si jich kvůli tomu nějak zvlášť nevšímá, dokud se nezabijí.
Předem se omlouvám, že tento komentář působí tak chladně, samozřejmě, že mi je jí moc líto, ale ona měla na výběr a za to, že odešla, si může sama.

14 slunecnyden slunecnyden | Web | 20. června 2015 v 19:22 | Reagovat

Ano, myslím si něco podobného. Zmínila jsem se o ní v jednom svém článku. A to stačí. Zavání to nebezpečím, že až my ostatní budeme chtít, aby naše stránky byly čtené, uděláme to samé... Nechci to nijak zlehčovat. To rozhodně ne. Jen si myslím, že není správné hodnotit jakkoliv druhé, pokud nevíme úplně vše. A to neví nikdo. Její rozhodnutí. Zbyl po ní blog. Tečka. Vždy říkám, že nemůžeme mluvit s mrtvými, ale můžeme mluvit se živými. A to bychom měli! Dívat se stále kolem sebe. Jestli někde není někdo podobný... a ne vracet se k něčemu stále zpátky.

15 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 21. června 2015 v 17:42 | Reagovat

Souhlasím s tím, že bulvár a celkově média se rádi na nešťastných událostech přiživují. Občas si až říkám, jestli to nevypadá tak, že "Jupííí, tragédie, máme o čem udělat reportáž!".
Je mi líto, když se rodině pozůstalým nenechá klid.
Ale tato rodina si moc klid nezaslouží. Myslím, že u tohoto případu je dobře, že se o něm hodně mluví. Konečně se lidem dostane do povědomí tato problematika.
Ale je hloupé se na tom přiživovat kvůli návštěvnosti. To už však nikdo nedokáže, zda to je či není přiživování se...

16 Kristýna Kaderová Kristýna Kaderová | E-mail | Web | 21. června 2015 v 20:57 | Reagovat

Abych byla upřímná, já jsem ten její článek nečetla. Tohleto šílenství je fakt zbytečné a teď možná budu hnusná, ale podle mě je to přesně to, co autorka chtěla. Svoji sebevraždu vlastně oznámila na blogu, aby vypuklo právě tohle šílenství a všichni o ní mluvily, alespoň tak mi to přijde.

17 Bublushka Bublushka | Web | 25. června 2015 v 22:03 | Reagovat

přesně moje řeč... přečetla jsem si o ní a dost mě to zarazilo a zesmutnilo... její článek jsem ale nějak nezačla číst... možná někdy jindy... ale ten hubmuk okolo fakt ničemu nepomůže, je to škoda, ale je to tak protože tohle lidi prostě zajímá... kdyby si to děvče nic neudělalo nikdo se o ní nebude zajímat ale teď je náhle strašně zajímavá, ale o ní jako osobu se vlastně nikdo nezajímá... lidi to řeší jen jako zajímavý příběh jako všechno to co se řeší v bulváru a ve zprávách na nově... lidi to sledujou a neuvědomují si, že se jedná o skutečné lidi... ještě že se najde pár lidí jako ty a já, kteří to vidí reálně... ale je té dívky škoda :-(

18 Terka Terka | E-mail | Web | 26. června 2015 v 21:21 | Reagovat

[7]: A já souhlasím s Tebou. Něco na tom, co říkáš, bude. Navíc to zní opravdu rozumně, mnohem víc, než celý můj článek. :-)

[8]: No, a možná i kvůli tomu se příliš nezapojovala do dění na blogu, jak bylo řečeno na Srdci. Kvůli tomu, že se chtěla jen vypsat z těch všech problémů, které zažívala. Nechtěla být řešena a chtěla si užívat anonymity...

[9]: Přesně. Snad...

[10]: Souhlasím, to je opravdu už moc... a vážně jsem ráda, že teď už jsou na titulce normální články. :-)

[11]: A pokud možno, tak napsat článek při jehož čtení čtenáři ukápne nejedna slza... :-D Pobavilo mě, jak se u posledního článku zaměřeného na toto téma, objevily jen čtyři komentáře. :-D

[12]: Přesně, tohle vnucování mě taky štvalo, ale snad je tomu už konec... a jo, také se mi líbí komentář Kiky. :-)

[13]: Nemyslím si, že by tvůj komentář působil chladně, jen jsi vyjádřila svůj názor a i s tebou určitě souhlasím. :-)

[14]: A zase souhlasím! To je pěkné a pravdivé rčení - nemůžeme mluvit s mrtvými, ale můžeme mluvit s živými a tak bychom měli činit. :-)

[15]: I ty máš pravdu, že by se o této problematice mělo mluvit a že si ta rodina klid nezaslouží. :-) Nicméně ta dívka ano...

[16]: Ne, nemyslím si, že bys byla vůči ní hnusná, akorát jsi řekla pravdu. :-)

[17]: Bohužel. Lidi tohle zajímá... myslím si, že kdyby spáchala sebevraždu jinak než skokem pod metro a udělala by to víc v soukromí, nebylo by kolem ní tolik toho humbuku. Možná si lidi stydí, že kolikrát nadávají na sebevrahy, co skočí pod vlak nebo pod to metro a tímhle to chtěli napravit... nevím, těžko říct. Souhlas, té dívky je škoda...

19 Jenda Jenda | E-mail | Web | 27. června 2015 v 18:11 | Reagovat

Divím se, že nova neudělal "exkluzivní" rozhovor s jejím nevlastním otcem a nenacpali to třeba i na homepage blog.cz.

20 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 29. června 2015 v 12:09 | Reagovat

Souhlasím, strašně se to na tom blogu medializuje - podle mně jde přímo o neúctu a lezení do soukromí cizích lidí. Jasně že je celý ten případ alarmující, ale to ještě neznamená, že si jej ostatní můžou vypůjčit jako atraktivní námět, o kterém skoro nic nevědí. V tomhle máš určitě moji podporu, to se nedělá.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.