Nechci se vdávat v kostele

9. prosince 2014 v 10:34 | Terka M. |  Filozofické debaty
  • Pokud se vůbec někdy budu vdávat, jsem si jistá, že to nebude v kostele. Už jen proto, že nejsem pokřtěná a ani po tom nějak zvlášť netoužím.

---

Vlastně jsem si to uvědomila už dávno. Nechci se vdávat v kostele. Nechci se dávat pokřtít kvůli tomu, abych se mohla vdávat, to radši oželím kostel a vdám se někde v parku, na zámku,... klidně i na té radnici. Tedy za předpokladu, že se někdy vůbec budu chtít vdávat, s čímž vlastně ani nepočítám.

Já se vlastně celkově do toho vdávání moc neženu a jediné, co mě na tom láká, jsou překrásné princeznovské šaty. Třeba takové, jaké vídám z autobusu, když jezdím do školy z koleje a obráceně. Ty šaty jsou jednoznačně božské. Všechny, co tam dosud měli. A asi budou šeredně drahé. Bohužel.

Vlastně ani nemám nějak extra ráda křesťanství, ale nechci říkat, že jsem ateistka. Člověk, kterého bych označila za ateistu, je naprosto bezvěrec. Nevěří ničemu. Ani sám sobě a nikomu jinému. A taková já - tedy doufám - nejsem. Navíc, hrozně moc se mi líbí buddhismus. Je hodně známý tím, že je to nejmírumilovnější náboženství na světě a co vím, nezačalo žádnou válku. Možná se na nějaké podílelo, ale rozhodně nebylo jeho hlavním aktérem.

Islám, křesťanství, judaismus,... tohle jsou dle mého názoru tři náboženství, které si s těmi válkami, s tím věčným pošťuchováním, nedají pokoj. Pořád musí bojovat. Pořád. A ještě pořád. Neustále. Co na těch válkách mají? Co je na nich tak super výjimečného? Co je tak skvělého na Bibli?

Můžu s klidným svědomím říct, že Bible je snad jediná kniha, kterou jsem nikdy nečetla a jejíž přečtení mě ani neláká. K čemu poslouchat církevní pohádky o tom a tamtom? O tom, jak církev manipuluje se svými ovečkami, aby dělali to, co si přeje. Vím, že to není to samé jako v dobách dávnějších, ale přesto, takováto náboženství se nezmění, ať člověk chce nebo ne. Možná na své ovečky nevyvíjí takový nátlak, ale třeba to, čím si získávají své nové věřící, je ještě nekalejší, než se zdá.

Ne, nevnucuji vám buddhismus, sama bych se nemohla označit za právoplatnou buddhistku ani za milion let, jen říkám, že je to náboženství, kde nikdo nikomu nic nevnucuje. Můžete mít kolik Bohů chcete, nemusíte být pokřtění a být tak nadosmrti vázaní na jedno jediné náboženství.

A já jsem opravdu hrozně moc ráda, že nejsem pokřtěná, protože kdybych byla, moc by mě mrzel fakt, že bych to už nemohla změnit. Proto se nikdy, ani na vteřinu, nedotknu svěcené vody nebo vody z křtitelnice nebo jak se jmenuje ta voda, která je používána při křtech. Jestli existuje nějaké peklo, tak ať, alespoň mi tam bude teplo a budu se vařit ve vlastní šťávě. Moje poslední vířivá masáž.

Ačkoli, byla bych nesmírně šťastná, kdyby existovala reinkarnace. Věřím v ní. Přála bych si, kdybych se mohla převtělit do zvířete, do nějakého jiného tvora,... klidně i do lenochoda, stejně k němu nemám daleko. Rodiče a brácha si ze mě dělají srandu, že jsem jako lenochod, ale já pomalu přiznávám, že mi to vlastně ve výsledku nevadí. Nějak jsem si toho lenochoda oblíbila a přijde mi to jako krásné zvíře.

Dneska jsme místo přednášky byli v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Opavě a při té příležitosti mě napadl tento článek. Zkrátka jsem se potřebovala vyjádřit, protože si nejsem jistá, zda by to moji spolužáci vůbec byli schopni pochopit. Připadám si mezi nimi mimo. Jako kdybych tam nepatřila. Jako kdyby Historie-Muzeologie nebyl ten správný obor pro mě. Už jen proto, že vím, že moji spolužáci odprezentovali prezentaci bravurně (až na pár výjimek), kdežto já,... nejsem si jistá, na kolik bych se ohodnotila. Nemohla bych dělat průvodkyni v muzeu, například.


P. S. Jsem opravdu šťastná. Včera jsem přes facebookové stránky Valašského deníku a TV Beskyd zjistila, že se náš bývalý starosta - Jiří Čunek - stal naším novým starostou. Jsem neskonale šťastná a pevně věřím, že se toho zhostí stejně jako poprvé. Sice jsem říkala, že nemám ráda křesťanství a Čunek je v KDU-ČSL, ale to pořád nic neznamená. On z té strany byl vždycky nejlepší. Doufám, že bude na Vsetíně zase pořádek a ne jako v době, kdy byla u moci blbka (omluvte ten výraz) Táborská z ODS. Vážně jsem šťastná.

 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. prosince 2014 v 14:46 | Reagovat

No u katolíků ten křest není zrovna moc žhavej bez ostatních svátostí. A potom, když tomu člověk nevěří, nijak ho to neovlivňuje. Já pokřtěná jsem. Ale věřící nejsem a žádný vliv na můj život krom pár fotek z Lišovského kostela to nepřineslo. A co se týče bible, tak Tóra s lidma nijak nemanipuluje, spíš jsou to historické příběhy pozměněné na "fantasy" - tedy s nadpřirozeným prvkem boha, ale pořád je to vlastně historie, plus příkazy, které už stejně v dnešní době nemají význam a většina z nich vznikla proto, aby se lépe bojovalo s polyteistickými kulty a aby lidi nějak donutili udržovat určitá pravidla nutná pro život v té oblasti. Nový zákon už je o dost méně srozumitelný a má taky úplně jinou náladu.

2 Niké Storch Niké Storch | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 15:46 | Reagovat

Abych pravdu řekla, tak já tohle řešit musím. Maminka mého přítele je silně věřící, takže chce svatbu jedině v kostele, naši mi zas řekli, že pokud se budu vdávat v kostele, tak ať je raději ani nezvu. :D Co na to říct? Snad jen...času dost, do té doby se snad nějak dohodneme :D Já tedy věřící nejsem a když už, tak bych se taky přiklonila k buddhismu, protože je mi už strašně dlouho nejmilejším náboženstvím. Na druhou stranu svatby v kostele jsou překrásné! Dlouhé, ale krásné! Ale cituji přítele: "Aj kdyby se máti stavěla na hlavu, já do kostela nevlezu!!" Nejvíce mě těší na tom to, že jeho maminka je velmi hodná a nikomu svoji víru nevnucuje. Na druhou stranu by jí to udělalo ale radost...:)

3 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 21:22 | Reagovat

No, v něčem s tebou souhlasím, a v něčem moc ne. Já pokřtěná jsem, ale opravdu jsem si to nevybrala, a také se nikdy nechci vdávat v kostele.
Ale křesťanství jako samo o sobě není špatné. Většina z nich si přeje mír (že vyvolali několik válek, to už je věc druhá, ale je potřeba také rozlišovat "obyčejné" křesťany a extremisty), lásku a blahobyt. Jestli se nechají zovečkovat církví, to už je věc každého.
Ale také mám mnohem blíže k buddhismu.
Každopádně, zajímavý a poměrně poučný článek!

4 Bocian Bocian | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 21:53 | Reagovat

Tiež nie som kresťan, aj keď krst som absolvoval. Ono je veľký rozdiel medzi príslušnosťou k cirkvi a vierou v Boha. Osobne si myslím, že môže byť veľmi pekné v neho veriť. Byť odprostený od dilem skeptického človeka hektickej doby a žiť podľa stanovených zásad. Totiž cirkev a kresťanstvo sú dve odlišné komodity. A Biblia je na tom rovnako. S Krížovými výpravami, inkvizíciou a odpustkami má nejaký Ježíš alebo Boh vlastne len okrajový súvis. Všetko je o zákonite nedokonalých ľuďoch.

Chcel by som si prečítať Bibliu. Raz to urobím. Ježíš vraj hlásal jedinú ideu, lásku k okoliu. Kult jeho osobnosti a všetky zverstvá okolo sme stvorili až my.

No napriek tomuto môjmu postoju veriaci nie som a zrejme ani nebudem. Uprednostňujem vedecké poznanie, to, ktoré sa stále mení, prispôsobuje a hádam i napreduje.

5 Em Age Em Age | Web | 11. prosince 2014 v 16:48 | Reagovat

Na tvůj komentář u mě na blogu jsem ti odpověděla, tak si ho přečti, nechtěla bych se tady opakovat. :-D
Já mám na vdávání se velmi dobrý názor. Když tě někdo požádá o ruku, je to, jako kdyby říkal: "Nechci už nikdy žádnou jinou, budu tě milovat navždy." I když je v dnešní době spousta rozvodů (o tom si myslím, stejně jako o vegetariánství, že je to takový přežitek dnešní doby), manželství mezi rozumnými lidi má naději na - trvání navždycky, tedy až do smrti. Chce to jen brát ohled na toho druhého, řešit problémy - když se něco pokazí, chtít to opravit a ne hned "kupovat něco nového". :-)

6 Em Age Em Age | Web | 11. prosince 2014 v 16:48 | Reagovat

Inspirovala jsi mě k článku, jdu ho napsat. >:)

7 Katie Katie | Web | 13. prosince 2014 v 19:42 | Reagovat

Já nemám ráda křesťanství a celkově náboženství ale vdávat se v kostele by mi nevadilo. Nechtěla bych se tedy nechat pokřtít ale jít uličkou v bílých šatech. =D Ale popravdě jen kvůli těm šatům, mě přijde, že v dnešní době si někoho brát nemá cenu. Dlouho to stejně nevydrží, pokud není ten pravý. =)

8 Kristýna Kaderová Kristýna Kaderová | E-mail | Web | 13. prosince 2014 v 23:31 | Reagovat

Zdá se mi to, nebo si nějak odbočila k náboženství? :D

Taky se nikdy nehodlám vdávat. Já tvrdím tohle. Dřív se lidé brali, aby spolu mohli spát. Dnes se berou proto, aby se mohli rozvést :D Ale kdyby mě k tomu přeci jen někdo donutil, tak určitě na zámku a muselo by to být velkolepé :)

9 M. M. | Web | 29. prosince 2014 v 12:20 | Reagovat

Myslím si, že náboženstvo ako také je dosť citlivá téma, a málokto dokáže svoj názor prezentovať v normálnom živote pred ostatnými, nie to ešte na internete. Som kresťanka, ale niektoré veci cirkvi neverím, nechodím ani do kostola, ani sa nespovedám vždy pred Vianocami a Veľkou nocou, ako to zákony prikazujú. Aj keď ma za to moja babka na mňa dosť ťažké srdce. :D
Neviem, prečo by som mala cudziemu človeku hovoriť svoje hriechy a spovedať sa. Vždy som sa naučila nejaké hriechy naspamäť a to tam odrecitovala, takže to veľký význam ani nemalo.
Ja verím v Boha, a vždy sa k nemu modlím, hlavne keď ma niečo zlé prenasleduje, nejaké zlé myšlienky a pod. a to mi dodáva nádej. :-)
Čo sa týka svadby v kostole, tak to plánujem na 100 %, aj keď podľa mňa bude svadba jeden veľký stres, hlavne pre mňa.

10 blog-modni-policie blog-modni-policie | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 13:12 | Reagovat

Zajímavý článek, ale rozhodně nesouhlasím s tvým názorem na ateismus a ateisty.

11 Scrat Scrat | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 13:13 | Reagovat

Škoda, že jsi začala s jedním tématem a skončila jsi tím, proč nemáš ráda křesťanství, ten název mi přijde nemístný, já myslela, že vyjmenuješ důvody, nevýhody vdávání se v kostele, ale to, že se tam nechceš vdávat je prostě proto, že nemáš ráda křesťanství, takže je to začarovaný kruh a ten název tomu ještě přidává.
Možná, kdybys věděla o čem to je (ano, něco o tom víš, nechci psát, že ne, ale rozhodně to není všechno, pokud máš takový názor ;-) ) ale že jsou křesťané ovce, to si vyprošuju :-D . Ano, války křesťané taky dělali, ale křesťané mají v Bibli: Nezabiješ a muslimové v Koránu: Ohněm a mečem, klidně zabij křesťana pokud k tomu máš příležitost. Nechci tě obracet na víru, taky jsem ráda, že nejsi pokřtěná, protože být pokřtěná a nechodit do kostela atd. nemá smysl. Jen škoda, že ti zůstane dědičný hřích, tvoje škoda ;-)
Btw, neber to jako urážku, jen vyjadřuju svůj názor z pohledu té křesťanské "ovce" :D

12 MarkyKovr MarkyKovr | Web | 29. prosince 2014 v 13:28 | Reagovat

Kdybys chtěla, lze uskutečnit civilní obřad v kostele, kdy neoddává kněz, ale nějaký úředník. Dá se to domluvit stejně jako se církevní sňatek někde na pláži.
Jinak co se týče náboženství a křtu, je to pro mě citlivé téma, protože jsem křesťanka a občas mi leze na nervy, když náboženství kritizuje někdo, kdo o tom skoro nic neví. A není pravda, že náboženství je důvod, proč se válčilo. Vždycky to byla jen záminka, vždycky válčili jen fanatici, kterým šlo o moc, ale schovávali se za víru. A církev? Nemám pocit, že bych byla její součástí. Nežiju v žádném společenství. Jde mi o můj vztah s Bohem.

13 Faint Faint | Web | 29. prosince 2014 v 13:29 | Reagovat

Počuj takéto myšlienky mám stále hoci som kresťan a pokrstený.
Občas ma zaráža ako sa ľudia pod vplyvom náboženstva správajú. Vidím to na svojich dvoch spolužiakoch. A úprimne povedané ma to len odrádza od toho všetkého.
Je pekné, že niečomu veríme, modlíme sa, nevadí mi to. Nech si pre mňa za mňa aj stavajú kaplnky vlastné. Ale nech to prosím nevnucujú!
Osobne ma zarazilo ako tá spolužiačka vyhlásila, že zvieratá nemajú právo žiť a že nemajú dušu.
No ja som sa len držala lavice, aby som neurobila niečo zlé. Toto je tá viera? Ako sorry ale fakt neznášam takýhto ľudi, nidky by som si nepomyslela, že to povie práve ona čo je taká hard kresťanka.
Ešte ma zarazilo ako ma stále volajú ku Saleziánom, to je taký rád. Proste majú mladí sretká a takéto veci. Nič zlé na tom nevidím, ale keď som raz povedala, že tam nechcem ísť a že musím vyvenčiť psa ešte ma zprdli, že ho povyšuje nad ľudí a WTF? To kde sme?
Keď niekam nechcem ísť, tak tam nechcem ísť. A úprimne nemám záujem sa stýkať s podobne mysliacimi ľudmi.
Buddhizmus sa mi vážne, ale vážne páči. A s tými vojami máš pravdu úplnú.

14 Weiler Weiler | Web | 29. prosince 2014 v 13:48 | Reagovat

Co je to za nesmysl, že by ateista nevěřil ničemu? :D Ateista právě naopak musí nejvíc věřit sám sobě, že dělá, co je správné, nejvíc věřit lidem okolo, že se budou chovat stejně správně, protože naopak nevěří v nějakou ochranou ruku, která dělá tytyty. Ateista má víru v pokrok, ateista věří, že se lidi dokážou změnit i bez vnějších podnětů.
Pokud si odmítáš Bibli přečíst, pak nemáš právo kritizovat křesťanství a mluvit o tom, jaká je to hrozná knížka. Kritizovat náboženství z pohledu člověka obeznámeného je věc jedna, ale kritizovat cokoli, když o tom ví člověk jen pár povrchových informací, to je špatně. Pokud je ti buddhismus sympatický, věz, že právě vědění je jedním z jeho hybných principů.
Nejdřív si přečti Bibli, pak si ujasni, v co věří ateisté, konečně i pochop, že reinkarnace není jen nějaká srandovní odpověď na to, co je po smrti, že převtělit se do zvířete není za odměnu. Pak teprv se pouštěj do kritik.

15 Effie♥ Effie♥ | Web | 29. prosince 2014 v 14:00 | Reagovat

Já to cítím úplně stejně, prostě náboženství nemám nijak v lásce, pro mě je lepší věřit v samu sebe :) P.S. : Jsem taky ráda, že máme Čunka :D

16 Elwin Elwin | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 14:16 | Reagovat

Tvůj článek ve mně zanechal rozporuplné pocity. Jednak mě překvapuje, že ve svém věku neznáš Bibli a teď pozor na slovo "znát", v tuto chvíli myšleno jako mít přehled, vědět, o čem Bible je, z článku mám pocit, že to nevíš a to je škoda, protože pak docházíš k mylným závěrům. Obecně píšeš o něčem, o čem evidentně nic moc nevíš, samozřejmě, nikdo nevíme všechno, ale základní znalost principů náboženství, minimálně tedy křesťanství, patří ke všeobecným znalostem (jestli jsem to dobře pochopila, jsi na vysoké, takže je to o to zarážející, že nevíš, hlavně je to smutné). Takže tak, v některých bodech jsi bohužel vedle jak ta jedla, děláš z víry dogma a tak to nefunguje. Mimochodem, Bůh s velkým "B" je ten křesťanský, bohové s malým jsou ostatní ;)
A poslední dodatek: nejsem křesťanka :)

17 katka219 katka219 | Web | 29. prosince 2014 v 14:50 | Reagovat

Já jsem pokřtěná, ale tím u mě vlastně jakýkoliv vztah ke křesťanství končí. Vlastně je mi i trochu líto, že mě k tomu rodiče nevedli, protože víra mi připadá jako velmi dobrá věc a místa jako jsou kostely na mě působí uklidňujícím dojmem (i když na bohoslužby atd. vůbec nechodím). Jestli se budu jednou vdávat a můj budoucí manžel nebude proti, církevní svatbu v kostele bych si přála:)

18 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. prosince 2014 v 15:08 | Reagovat

Tak na svatbu v kostele ti nestačí jenom křest, ale i svatý přijímání, kterým jsem si neprošla, protože jsem se tak (na rozdíl od křtu) rozhodla sama. Taky nejsem zastáncem bezhlavého vyznávání žádného ze tří nejstarších náboženství. Ne, do kostela se dostanu jenom na výletě apod.
Co se týče Bible, já jsem rozhodnuta si ji přečíst, alespoň ten Starý zákon (Nový, mám bohužel z hodin náboženství, tak nějak už v hlavě zabudován :-?), protože o Bibli se opírá mnoho literatury, celá evropská, ale i východní kultura, což bych při tvém studiu docela bodlo, jak jsem pochopila. Jistě je to tvoje volba, ale nepřečíst si něco co se mi jenom příčí, kvůli lidem a tvému přesvědčení je takové... zkusila bych se na to dívat objektivně, třeba jako na knížku, která nevybočuje z řad těch ostatních, žádná Královna knih, či přívlastek "svatá". Prostě jen kniha. Ale jak říkám, je to na tobě
A v kostele se taky vdávat nechci, nemám potřebu (taky jestli se mi vůbec někdy bude chtít vdávat) ;-)

19 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 15:14 | Reagovat

[16]: Naopak! Je jen dobře, že o tom tolik neví, jinak by byla znechucena ještě víc.

Článek je trochu zamotanej, ale chápu, že je těžké vylíčit všechny ty pocity, které jsi vylíčit chtěla. Náboženství taky nemám ráda (jediný který bych nějak akceptovala je tebou zmiňovaný buddhismus, ale rozhodně bych ho nikdy nechtěla vyznávat). Nemám nic proti tomu, když lidé věří v Boha a nenechávaj se nějak zužovat církví, nebo nějakými příkázání... to mi přijde naprosto ok, každej ať si věří v co chce, ale jak se z toho už pomalu stane nějaká sekta (ovcí), tak je už malér. :)

20 Kiki Kiki | Web | 29. prosince 2014 v 15:33 | Reagovat

ja se zase pro jistotu nechci vdavat vubec,nemam rada velke rodinne akce :-D

21 mitca mitca | 29. prosince 2014 v 15:40 | Reagovat

Nevím jestli mi budete věřit, ala jsem křesťan a do kostela by mě nedostali ani omylem. Jednak mám k těmto stavbám přirozený odpor :-! - vždyť je to, jak ta Bybylonská věž, kterou sám Bůh zbořil. A druhak kolikrát v té honosné stavbě ani Bůh není. Jenom plané kecy kněze... Víte, chtěla bych aby na té mé svatbě byl hlavně ten Bůh. Ale proč do kostela, když Bůh je přece všude! ;-)

22 World by Jane World by Jane | Web | 29. prosince 2014 v 15:50 | Reagovat

Já bych se taky nechtěla vdávat v kostele, ne z náboženských důvodů nebo tak něco, ale proto, že se mi to ani moc nelíbí. Mnohem víc by se mi líbil obřad na zámku, nebo v hezkém parku, na louce nebo jinde v přírodě...

23 Dance Academy Dance Academy | 29. prosince 2014 v 16:37 | Reagovat

[21]: Naprosto s tebou souhlasím. Jsem věřící, ale nechodím do kostela, protože, pokud člověk věří v Boha, nepotřebuje to nijak ukazovat navenek, nebo před ostatními, ale měl by to tak prožívat :-)

24 Terka Terka | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 17:25 | Reagovat

[14]:[10]: Mám dojem, že ten, kdo se automaticky označí za ateistu, nedokáže věřit pomalu ani sám sobě. Proto bych takto neoznačovala lidi, kteří v něco věří. V cokoliv. Jak jsem psala, podle mého názoru ateista nevěří ničemu, takže proč by se tak měl označovat člověk, co nevěří v žádné náboženství, ale zkrátka v něco jiného? Možná proto se někteří lidé, kteří skutečně nevěří v náboženství, přiřadí ke křesťanství, nechtějí být pro lidi těmi bezvěrci a v dotaznících se k nim přidá jen nepříliš rozsáhlá skupina. Já nevím, v tomto komentáři to asi pletu páté přes deváté, ale zkrátka jsem chtěla říct, že jsem si to slovo ateista vlastně dala do extrémního měřítka a jo, může se k nim přiřadit i někdo, kdo věří v něco jiného, ale... již v článku jsem zmínila, že já bych se k nim z určitého důvodu nepřiklonila. Možná dříve, teď však ne.

25 Aly Aly | Web | 29. prosince 2014 v 17:47 | Reagovat

Souhlasím s tebou, nezavrhuju to, ale svatba v kostele není ani zdaleka tak kouzelná jako svatba v altánku na louce nebo u lesa :D

26 blackmermaid blackmermaid | 29. prosince 2014 v 18:09 | Reagovat

dobré myšlenky :) konečně člověk, kterej není zatvrzelej.
PS ja bych se chtěla vdávat a vím i s kým:) :-D  8-O

27 Luce Luce | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 18:10 | Reagovat

Ja s tebou boužiaľ súhlasiť nemôžem. K svojej svadbe mám ešte poooooooooriadne ďaleko, ale už teraz viem, že bude v kostole. Keby ste aspoň raz zažili ten rozdiel medzi tým, tak by ste pochopili prečo. Nesudím vás. Možno ste zažili, možno nie. Neviem...
Ja som veriaca a veriacim kresťanom. A som na to hrdá. Jedna moja babka ňou je tiež, druhá nie. A preto som zažila svadby svojich ujov aj v kostole, aj na úrade.A musím povedať, že na úrade číta nejaká stará tetuška somariny o láske, o nejakom strome, z ktorého vykvetie láska, a je to pomerne nudné a trápne klišé. V kostole je omša, ktorá ma svoje čaro. Na úradoch sú všetci vážny. Aj v kostole, samozrejme sa nesmeje kňazovi do tváre, ale príde mi divné sedieť na nejakej stoličke, nič nehovoriť a tváriť sa neprítomne, lebo nikdy neviem, kedy sa mám postaviť, kedy sedieť, čo hovoriť... A preto sa mi zdá svadba v kostole lepšia... ale nikomu neberiem jeho názor...

28 Weiler Weiler | Web | 29. prosince 2014 v 18:30 | Reagovat

[24]: Plácáš páté přes deváté. Dobrá, pokud si sama nechceš říkat ateistka z důvodu, že se obáváš, že by ses tak přímo vyhradilo proti samotnému konceptu víry, pak pro tebe existuje slovo agnostik. Ateisté nevěří v boha - to je celé, co to slovo označuje.
Pořád nechápu, kde se v tobě bere ta myšlenka, že by ateista nemohl věřit sám sobě. Já jsem ateista. Sám sobě věřím. Věřím lidem ve svém okolí. Věřím dokonce tomu, že lidstvo dokáže konat dobro. V co nevěřím, je bytost na vyšší úrovni bytí, zvlášť, pokud by měla být antropomorfní.
Takže já ti rozumim, proč se nechceš označovat jako ateistka. Ale prosím tě, nedělej z nás bezvěrce. I my ateisti jsme schopní hluboké víry. Jen nám přijde strach z neexistence duchovna stejně iracionální, jako víra v duchovno samotné.

29 Terka Terka | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 18:30 | Reagovat

[27]: Já byla před rokem na svatbě, kterou měli tehdy ještě snoubenci na zámku, to by se mi líbilo. Oddávala je starostka města, ne žádný kněz, už jen to mi říká, že se nemusím vdávat na úřadě, ale prakticky kdekoli - kromě kostela. Mě právě přijde, že jsou v kostele všichni vážní, přikovaní na místě... nevím, nemohu posoudit, na svatbě v kostele jsem ani nebyla, jen jsem si teď uvědomila, že si to tak nějak představuji. :-) Ale samozřejmě ti to taky neberu, každý se může vdávat a ženit kde chce, je to jeho rozhodnutí a já nikoho nebudu přemlouvat o opaku. :-)

30 Terka Terka | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 18:33 | Reagovat

[28]: Jo, teď už to chápu, děkuji za objasnění. Budu si na to označování za bezvěrce dávat pozor. :-)

31 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 18:41 | Reagovat

Taky si nedokáži představit svatbu v kostele. Ale u mne to bude spíš vrozeným strachem z těchto a podobných míst. :-D

32 Míša Míša | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 18:58 | Reagovat

Tak když pro tebe křesťanství nic neznamená, proč bys měla mít církevní svatbu?

33 Kenz Kenz | Web | 29. prosince 2014 v 19:00 | Reagovat

Taky bych se nechtěla vdávat v kostele... Představuji si spíš nějaký park ;)

34 Terka Terka | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 19:03 | Reagovat

[32]: Jo, to je taky fakt. :-) Navíc jsem k tomu ani nikdy nebyla vedena, jen mě to napadlo při naší návštěvě kostela se školou v jednom předmětu a tak jsem nad tím přemýšlela, že bych v tom smyslu mohla napsat článek. :-)

35 Lenci Lenci | Web | 29. prosince 2014 v 19:11 | Reagovat

svadbu určite chcem :) v kostole nie kedze ani jeden z nás do kostola nechodí ani nie je veriaci a z rodiny to nikto vyzadovať nebude...pokrstená som bola ešte ako batola lebo prababka na tom trvala ale nevidím to ako prekážku :)

36 Míša Míša | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 19:51 | Reagovat

[34]: Prostě tak, jako by katolík neměl svatbu v husitské církvi, není ann důvod, aby ji měl ateista v katolické.
Jen chápu, že občas nad tím někdo uvažuje z historického hlediska. Rozhodně není důvod, proč se nad tím nezamyslet ;)

37 Náhodný návštěvník Náhodný návštěvník | 29. prosince 2014 v 20:13 | Reagovat

Víra není o kostelech, mešitách, svatýních, farářích, muezínech nebo kněžkách. Křesťanství nebo budhismus je to úplně stejné ať věříš v to či ono.

38 Náhodný návštěvník Náhodný návštěvník | 29. prosince 2014 v 20:17 | Reagovat

Bible je povinná četba nebu u nás teda aspoň byla. Ty příběhy jsou poučné, dokonce i zfilmované. Ale zajímavé je, že je vícero církví na křesťanském základu a každá si bibli vykládá podle svého a někdy to jde až do extrému.

39 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 20:27 | Reagovat

Tiež som sa nikdy nechcela vydávvať v kostole...O svadbe snívam, ale skôr v prírode, alebo na tom zámku...
Trebárs ja krstená nie som a dosť ma to niekedy mrzelo...Bolo to preto, že ma ľudia za to odsudzovali, vtĺkali mi do hlavy, nech sa pokrstiť nechám...No našťastie už ma to prešlo, už by som súčasťou kresťanstva nechcela byť kresťankou. Hoci ešte niekto na mňa pozrie krivo, keď poviem, že neverím v Boha, že nie som ani len krstená...No som za to rada.
Verím v niečo vlastné, verím v reinkarnáciu, verím v silu myšlienok, vesmíru, na karmu a podobne...
Bibliu som teda čítala, no len starý zákon. Bola som teda prekvapená teda poriadne, že oni, čo hlásajú o milujúcom Bohovi, ktorý je im vždy na pomoci uznávajú knihu, v ktorej sa píše o Bohovi, ktorý tresce...Dokonca je tam príbeh o jednom mužovi, ktorého vieru Boh skúšal tým, že mu prinášal samé trápenia, dokonca mu zabil synov, len aby zistil, či v neho neprestane veriť...V niekoho takého ja veriť odmietam.

40 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 20:56 | Reagovat

Já si ani nedovedu představit, že bych se měla vdávat... 8-O
Jestli k tomu dojde, nejspíš to nebude v kostele, jelikož tam se necítím nejlíp :D

41 Jana Jana | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 20:58 | Reagovat

Ja třeba Bibli necetla, ale četla jsem Korán. Ovšem v dnešní době je asi ošidné číst si cokoliv náboženského :-) a vdávání? Ja svatbu zrušila :D :-(

42 Kukka Kukka | Web | 29. prosince 2014 v 22:18 | Reagovat

Já jsem pokřtěná, nemůžu ale o sobě tvrdit, že jsem věřící-taky ovšem nejsem úplný ateista. Jsem na tom podobně asi jako ty-akorát jsem pokřtěná. Nevadí mi to. Třeba se někdy do myšlenky křesťanství zamiluji a budu šťastná, že jsem jako maličká křest podstoupila :-P A pokud se tak nestane, tak mě to skutečně nějak neomezuje a nekazí život-žiji život jako každý druhý slušný a hodný člověk, který nebyl pokřtěn ;)

43 christiiinka christiiinka | Web | 29. prosince 2014 v 23:08 | Reagovat

Já bych se teda v kostele vdávat chtěla :D a to prosím nejsem ani křesťanka, ba ani pokřtěná. Na půli cesty mezi mým a přítelovým bydlištěm leží obrovský krásný barokní kostel a svatba tam by byla naprosto suprová. Navíc mi přijde pěkné, slíbit si věrnost před něčím "větším" než je starosta (neznamená to menší pravděpodobnost rozvodu, ale stejně...) Jenže pochybuju, že by mě tam jako ateistu jen tak oddali :D.

44 hogreta hogreta | E-mail | Web | 29. prosince 2014 v 23:44 | Reagovat

Myslím, že je to všechno mnohem složitější, že spousta věcí tak, jak jsi je popsala ve článku, vůbec nefunguje... ale chápu, že jsi článkem chtěla hlavně popsat své pocity:).

Buddhismus je mírumilované, ale především tolerantní náboženství. Žádný opravdový buddhista by tak nikdy neřekl, že křesťanství nebo jakákoli jiná víra jsou špatné. Každý buddhista totiž ví, že lidé jsou prostě různí, vyrůstají v různých podmínkách a různých prostředích - a tak každému "sedne" jiná víra. Je to přirozené. A pokud ta víra toho člověka dělá šťastným, tak je to super. Dokonce si troufám tvrdit, že téměř každý, kdo opravdu proniknul do buddhismu, má nastudovanou i tu Bibli.

Ono žádné náboženství není od základů špatné. Každé má člověku dávat jakési morální hodnoty a každé náboženství má v "pravidlech" podobobné věci - jako je nezabiješ, nepokradeš,... To, že si lidé tato náboženství vykládají po svém a "ve jménu víry" zabíjejí a vedou války, to není chyba toho náboženství, ale spíš problém v nás - v lidech.

Bibli jsem četla, stejně tak jsem četla i část Koránu (přiznávám, že ne celý, ale prostě mi to alespoň ze začátku přišlo, že už jsem to samé četla v Bibli, jen trošku jinak napsané). A taky jsem četla spoustu buddhistických textů a různých knih o buddhismu a o jiných východních náboženství. Přiznávám, že mám k buddhismu a východním náboženstvím prostě blíže, než například ke křesťanství. Přesto si myslím, že být křesťanem rozhodně není špatné, zvlášť pokud to tomu člověku přináší štěstí, klid, lásku, ...

O svatbě v kostele také neuvažuju, nemám k tomu prostě žádný vztah. Ale že bych se "bála" svěcené vody nebo že by mi vadilo, kdybych byla pokřtěná? Proč? Pokud na to nevěřím, je to jen pár kapek vody na hlavu. Pokud na to nevěřím, je to pro mě jen obyčejná voda. Není přece důvod se toho "bát" nebo to nějak razantně odmítat. Ani to pokřtění ještě přece neznamená, že si tento člověk nemůže v budoucnu svou víru najít sám. Kdyby opravdu existoval jakýsi Bůh, opravdu by odsoudil někoho, koho "proti jeho vůli" v dětství pokřtili? A kdyby Bůh neexistoval, tak komu by ta křest měla vadit?

45 Adina Adina | Web | 30. prosince 2014 v 1:04 | Reagovat

[11]: Velký souhlas, lépe bych to nenapsala ;-)

46 Kajka Kajka | 30. prosince 2014 v 7:22 | Reagovat

Úplně s tebou souhlasím. Všichni kolem mě totiž říkají, jak je křesťanství skvělé, ale když jsem o tom začala pochybovat a vyhledala si něco na netu, zjistila jsem, že je tomu jinak. Křesťanství například zapříčinilo rozvíjení spoustu jiným náboženstvím. Jako třeba Wiccanství, Dnes, když se řekne čarodějnice, lidé si představí starou bábu s koštětem. To všechno kvůli tomu, aby Wiccani přešli na křesťanství. Jsem taky pokřtěna a upřímně to nenávidím. Ale přišla jsem na způsob, jak to zrušit...

47 Alfirin Alfirin | E-mail | Web | 30. prosince 2014 v 8:24 | Reagovat

Pěkný článek... Mě pokřtili už jako mimino a v pubertě jsem i do toho kostela chodila docela zapáleně. Pak se mi ale stala taková věc: začala jsem přemýšlet a uvědomila si, že tam do nás hustí totální nesmysly. Teď mám svoji cestu (která má asi nejblíž k pohanským směrům) a myslím, že jsem tak daleko spokojenější. Ale buddhismus o kterém píšeš se mi taky moc líbí!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.