Nedotknutelní | Recenze filmu

2. května 2013 v 11:41 | Terka M. |  Recenze filmů
  • Minulý týden ve středu jsem byla se třídou v kině na celkem nový film Nedotknutelní a rozhodla jsem se, že z něj napíši recenzi. Alespoň doufám, že to bylo minulý týden.. všechno se mi najednou smylo dohromady, asi si začnu psát deník, ať si to všechno snáze zapamatuji :) nějaký jsem už kdysi zkoušela hledat v papírnictví, ale nenašla jsem.. alespoň ne takový, jaký si představuji. Chtěla bych nějaký v kožených deskách. Taky jsem hledala i nějaké plnící pero, psávala jsem jím myslím ještě v první třídě :) teda takovým tím umělohmotným plnícím perem, kdežto já bych chtěla nějaké takové to lesklé či jak bych to jinak řekla. Zkrátka bych se někdy chtěla nadechnout historie a naučit se hezčí psát :) byla by to taková nostalgie psát plnícím perem, nemyslíte?
  • Tak na úvod jsem se docela rozepsala o naprosto něčem jiném než o recenzi.. raději se pustím do té recenze a o nádechu nostalgie vám napíši jindy :)

---

Poster k filmu Nedotknutelní

Francouzský film s oficiálním názvem Intouchables, což v překladu do češtiny znamená Nedotknutelní je příběh podle skutečných událostí o muži, jenž je ochrnutý na devadesát procent těla. Od krku dolů nic necítí. Film má 112 min. a je z roku 2011, takže je - de facto - celkem nový :)

Poster k filmu Nedotknutelní

Ochrnutý a zároveň bohatý aristokrat Philippe si proto najme opatrovníka Drisse, který právě vyšel z vězení. Jinými slovy na tuto práci přijme nejméně vhodnou osobu. S Drissem se však celkem rychle spřátelí, přestože si o něm Philippovo okolí myslí své hlavně kvůli tomu, že s Philippem nezachází zrovna v rukavičkách. Spolu se jim však podaří nemožné: spojit Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně "nedotknutelným", přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák.

Poster k filmu Nedotknutelní

Než Driss přišel do Philippova života všichni s ním zacházeli v rukavičkách pomalu beze smyslu pro legraci a to i hlavně kvůli jeho stavu, ale jakmile Driss přišel, vyměnil Philoppovu dodávku do které ho podle všeho naložili za luxusní auto, které první den v práci viděl po sundání plachty z onoho auta. A co je ještě vtipnější, Driss vůbec neměl o tu práci zájem, myslel si, že ho odtamtud jednoduše vyhodí a tak získá tři odmítnutí, aby mohl dostávat dávky, ale ani se nenadál a už tam pracoval. Také se v domě zamiloval do jedné ze služebných smím-li to tak říci, ale..

Mě se film velmi líbil, i když jsem ho viděla s titulkami, ale tak to bylo i lepší. Uvědomila jsem si, že to byl první film v originálním francouzském znění co jsem viděla, jinak jsem všechny francouzské filmy či seriály viděla v češtině.. a taky jsem zjistila, že francouzsky rozumím tak maximálně 'merci' a 'bon apettité'.. smůla, že nevím jak se to píše. Omlouvám se, jestli jsem to moc zkomolila..

Některé informace byly převzaty z csfd.cz. Myslím si, že bez nějakého toho podkladu by to asi nešlo.. navíc, když toto je zatím (zatím!) první recenze na film :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa